Teoksen nimi. Mikäli teos on julkaistu useammalla nimellä, näytetään ensimmäisen julkaisun nimi.
Sydämen asia
Tyyppi
romaanit
Tekijän nimeä klikkaamalla löydät teoslistauksen ohella lisätietoa kirjailijasta.
kuvaus
Tarkkanäköinen satiiri vie lukijan mainosmaailman kulissien taakse
Asser Korhosen romaani Sydämen asia pureutuu mainosmaailmaan, harmaalle alueelle tuotannon ja kuluttamisen välissä: rahaan, valtaan, luovuuteen, hulluuteen - ja ennen kaikkea siihen, millainen soppa seuraa, kun kaikki tämä päätyy saman katon alle.
Romaanin keskiössä on menestyvä helsinkiläinen mainostoimisto Sydän, jossa tarinan kertoja työskentelee copywriterina. Se on aikuisten miesten kuolemanvakava leikkikenttä, jossa kohtuuttomia unelmia tehtaillaan keinoja kaihtamatta: juomalla, juonittelemalla ja jyräämällä. Ja kun miesten maailmassa liikutaan, on koolla aina väliä, siinä missä kunnialla ja kostollakin.
Sydämen asia on hysteerinen mutta tarkkanäköinen satiiri mainosten tekijöiden maailmasta, kieroista neuvotteluista ja huuruisista palkintomatkoista, työstä jonka tehtävänä on sumeilematon kulutuksen lisääminen ja joka yhtä sumeilematta kuluttaa tekijäänsä. Se on myös samaan aikaan ratkiriemukas ja sydäntäsärkevä kuva ihmisestä, joka yrittää säilyttää järkensä joutuessaan omantunnon ja osakkuuden välisen ristipaineen riepoteltavaksi.
Viedessään lukijan mainosmaailman kulissien taakse romaani saa meidät lukemaan mainoksia uusin silmin. Ja ehkä ennen kaikkea miettimään mikä lopulta on se hinta, jonka maksamme siitä että mainosmies syö pöydässämme?
Kirjan kirjoittaja Asser Korhonen on työskennellyt useita vuosia copywriterina helsinkiläisissä mainostoimistoissa.
(Tammi)
Asser Korhosen romaani Sydämen asia pureutuu mainosmaailmaan, harmaalle alueelle tuotannon ja kuluttamisen välissä: rahaan, valtaan, luovuuteen, hulluuteen - ja ennen kaikkea siihen, millainen soppa seuraa, kun kaikki tämä päätyy saman katon alle.
Romaanin keskiössä on menestyvä helsinkiläinen mainostoimisto Sydän, jossa tarinan kertoja työskentelee copywriterina. Se on aikuisten miesten kuolemanvakava leikkikenttä, jossa kohtuuttomia unelmia tehtaillaan keinoja kaihtamatta: juomalla, juonittelemalla ja jyräämällä. Ja kun miesten maailmassa liikutaan, on koolla aina väliä, siinä missä kunnialla ja kostollakin.
Sydämen asia on hysteerinen mutta tarkkanäköinen satiiri mainosten tekijöiden maailmasta, kieroista neuvotteluista ja huuruisista palkintomatkoista, työstä jonka tehtävänä on sumeilematon kulutuksen lisääminen ja joka yhtä sumeilematta kuluttaa tekijäänsä. Se on myös samaan aikaan ratkiriemukas ja sydäntäsärkevä kuva ihmisestä, joka yrittää säilyttää järkensä joutuessaan omantunnon ja osakkuuden välisen ristipaineen riepoteltavaksi.
Viedessään lukijan mainosmaailman kulissien taakse romaani saa meidät lukemaan mainoksia uusin silmin. Ja ehkä ennen kaikkea miettimään mikä lopulta on se hinta, jonka maksamme siitä että mainosmies syö pöydässämme?
Kirjan kirjoittaja Asser Korhonen on työskennellyt useita vuosia copywriterina helsinkiläisissä mainostoimistoissa.
(Tammi)
Kirjallisuudenlaji
Aiheet ja teemat
Päähenkilöt
Tapahtumapaikat
Tarkka aika
Alkukieli
Julkaisuissa alkukielinen julkaisu, 1. suomenkielinen julkaisu, eri käännökset ja mahdolliset muut käännökset.