Teoksen nimi. Mikäli teos on julkaistu useammalla nimellä, näytetään ensimmäisen julkaisun nimi.

Sydämen asia

Tyyppi

romaanit
Tekijän nimeä klikkaamalla löydät teoslistauksen ohella lisätietoa kirjailijasta.

kuvaus

Tarkkanäköinen satiiri vie lukijan mainosmaailman kulissien taakse

Asser Korhosen romaani Sydämen asia pureutuu mainosmaailmaan, harmaalle alueelle tuotannon ja kuluttamisen välissä: rahaan, valtaan, luovuuteen, hulluuteen - ja ennen kaikkea siihen, millainen soppa seuraa, kun kaikki tämä päätyy saman katon alle.

Romaanin keskiössä on menestyvä helsinkiläinen mainostoimisto Sydän, jossa tarinan kertoja työskentelee copywriterina. Se on aikuisten miesten kuolemanvakava leikkikenttä, jossa kohtuuttomia unelmia tehtaillaan keinoja kaihtamatta: juomalla, juonittelemalla ja jyräämällä. Ja kun miesten maailmassa liikutaan, on koolla aina väliä, siinä missä kunnialla ja kostollakin.

Sydämen asia on hysteerinen mutta tarkkanäköinen satiiri mainosten tekijöiden maailmasta, kieroista neuvotteluista ja huuruisista palkintomatkoista, työstä jonka tehtävänä on sumeilematon kulutuksen lisääminen ja joka yhtä sumeilematta kuluttaa tekijäänsä. Se on myös samaan aikaan ratkiriemukas ja sydäntäsärkevä kuva ihmisestä, joka yrittää säilyttää järkensä joutuessaan omantunnon ja osakkuuden välisen ristipaineen riepoteltavaksi.

Viedessään lukijan mainosmaailman kulissien taakse romaani saa meidät lukemaan mainoksia uusin silmin. Ja ehkä ennen kaikkea miettimään mikä lopulta on se hinta, jonka maksamme siitä että mainosmies syö pöydässämme?

Kirjan kirjoittaja Asser Korhonen on työskennellyt useita vuosia copywriterina helsinkiläisissä mainostoimistoissa.
(Tammi)

Kirjallisuudenlaji

Päähenkilöt

Tarkka aika

Alkukieli

Julkaisuissa alkukielinen julkaisu, 1. suomenkielinen julkaisu, eri käännökset ja mahdolliset muut käännökset.

julkaisut

Ensimmäinen julkaisu

kyllä

Ilmestymisaika

Sivumäärä

319

Kustantaja

Kieli