Teoksen nimi. Mikäli teos on julkaistu useammalla nimellä, näytetään ensimmäisen julkaisun nimi.

Limu

Tyyppi

romaanit
Tekijän nimeä klikkaamalla löydät teoslistauksen ohella lisätietoa kirjailijasta.

kuvaus

Sanotaan, että ”viidakkorumpu” on parasta mainosta uudelle tuotteelle. Pahaksi onneksi siihen ei voi vaikuttaa. Vai voiko?

Kun virvoitusjuomayhtiö ECSC:n tuotepäällikkö Jimmy Lyle saa tehtäväkseen uuden KWENCH!-limun lanseeraamisen Ison-Britannian markkinoille, hän keksii ennennäkemättömän häikäilemättömän tavan manipuloida kuluttajia. Ihmiset valitsevat mistä tuotteesta puhuvat, mutta Jimmy Lyle haluaa varmistaa, että puheenaiheena on KWENCH! Tavoitteena on luoda 2000 ihmisen ydinjoukko, jonka merkkiuskollisuus on tiedostamaton, tinkimätön ja ehdoton. Yhtäkkiä myös tarjoilijatar Glade Spencer huomaa jatkuvasti ajattelevansa KWENCH!-limua. Sanotaan, että markkinointi on asioiden pieleen menemisen estämisen taidetta. Tällä kertaa asiat menevät kuitenkin niin pahasti pieleen, että ongelman ratkaisijaksi joudutaan pestaamaan palkkatappaja Barker Dodds.

Rupert Thomsonin Limu on 1990-luvun Lontooseen sijoittuva huikea satiiri äärimmäisestä mainoskampanjasta.
(takakansiteksti)

Aiheet ja teemat

Tarkka aika

Alkukieli

Julkaisuissa alkukielinen julkaisu, 1. suomenkielinen julkaisu, eri käännökset ja mahdolliset muut käännökset.

julkaisut

Nimi

Ilmestymisaika

Sivumäärä

261

Kustantaja

Kieli

Kääntäjä

Nimi

Ensimmäinen julkaisu

kyllä